دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یزدان‌پناه در گفتگو با آنا:

اساتید بسیجی طلایه‌داران میدان مبارزه با کرونا هستند/ لزوم تقویت حرکت اساتید به سمت تولید علم

معاون آموزشی بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیج اساتید می‌تواند ‌با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های علمی، تهدید کرونا را به فرصتی برای جهش کشور در تمام زمینه‌ها تبدیل کند و امر رهبر در جهش تولید را در تمامی زمینه‌ها تحقق بخشد.
کد خبر : 492676
2478966.jpg

محبوبه یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با بازوان میدان‌داران بسیجی به پیروزی رسیده است، اظهار کرد: در صدر انقلاب، جهادگران برای کشور و در هشت سال دفاع مقدس طلایه‌داران خط مقدم فداکاری کردند و امروز جوانان با همت علمی همچون قلعه‌ای محکم پناه انقلاب اسلامی هستند.


وی با بیان اینکه بسیج اساتید می‌تواند به تولید علم کمک کند، افزود: بسیج در همه حوزه‌ها فعالیت جامع و  جدی دارد، در واقع رویکرد بسیج در دانشگاه از جنس علم بوده و استاد بسیجی قطعاً استادی دغدغه‌مند در عرصه علمی و به دنبال تولید علم است.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بسیج نیروهای مردمی و مؤمن شکل گرفت و بسیجیان در هر برهه از زمان طبق موقعیتی که داشتند زیبا درخشیدند، گفت: بسیجی‌ها در ابتدای انقلاب جهادگونه و در زمان هشت‌سال دفاع مقدس سربازان جان بر کف دفاع در خط مقدم بودند و امروز با توجه به نیاز کشور و تحریم‌های همه‌جانبه در صحنه کارزار علمی حضور دارند و توان و قدرت علمی خود را همچون جان برکفان دفاع مقدس به نمایش رهبران متکبر و مادی جهان می‌گذارند.


یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: هرچه معرفت و دیانت قوی‌تر باشد تعهد نسبت به آرمان‌های انقلاب بیشتر می‌شود، روحیه بسیجی با چنین مرامی شکل گرفته و حرکت استاد بسیجی با روحیه اخلاص و تواضع در جهت تولید علم بوده و در این زمینه بسیار موفق است و باید تقویت شود. بسیج اساتید با تشکیل کانون‌های بسیج در دانشگاه‌های کشور با محوریت مسئله‌محوری، شناسایی مهارت‌ و توان اساتید را در دستور کار قرار داده است تا با معلوم شدن نیازهای هر منطقه از ظرفیت و مهارت‌های علمی اساتید در جهت رونق و جهش تولید در همه زمینه‌ها استفاده کند.


وی با اشاره به نقش مهم بسیج اساتید در پیشرفت علمی کشور افزود: کشور ایران همواره توسط کشور‌های به‌ظاهر ابرقدرت، درگیر جنگ‌های اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه بوده است، با توجه به نیاز جامعه علمی، استاد بسیجی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب که هر سال را با نگاه علمی نام‌گذاری می‌کنند، در خط مقدم تحقق آن حرکت می‌کند؛ چراکه پیش‌زمینه آن «تولید علم» است که بخش عظیمی از آن در دستان توانمند جامعه دانشگاهیان است و اساتید بسیجی همیشه مخلصانه پیش‌قدم هستند.


استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: بسیج اساتید به‌عنوان محور شناسایی نیازمندی‌ها چه در زمان بحران و چه غیر از آن با یک بسیج همگانی و سازماندهی مناسب، میدان‌دار این عرصه در رفع معضل‌ها و نیازها بوده و مدیریتی بجا و توانمند در زمینه‌های مربوطه داشته است.


یزدان‌پناه در پاسخ به این سؤال که بسیج اساتید چگونه می‌تواند چالش‌های حاصل از کرونا را پاسخ دهد، اظهار کرد: در حالی‌که کرونا معضل و تهدیدی بود که دامن همه جوامع را گرفت، کشور ایران از این تهدید فرصت‌هایی به‌وجود آورد که دنیا را متحیر کرد و جامعه علمی کشور با توان و قدرت در جهت رفع نیازهایی از جمله پزشکی پیش رفت و نشان داد که وابستگی به غرب ندارد و اساتید بسیجی طلایه‌داران میدان مبارزه با کرونا همچون فداکاران دوران دفاع مقدس هستند.


وی ادامه داد: از چالش‌های جامعه کرونایی ایران مسئله اقتصاد خانواده و کسب و کارهای آزاد است. بسیج اساتید علاوه‌بر کمک‌های مؤمنانه باید سعی بر حمایت مؤمنانه از کسب و کارهای آسیب‌دیده از این مسئله داشته باشد و با نگاهی فراگیر و آموزش‌های کارآفرینی فقط در بحران‌ها مواسات را نبیند بلکه شکل زندگی با مواسات را تعلیم دهد؛ دنیا امروزه از علم و کشفیات علیه بشریت استفاده می‌کند و انسان‌ها را دچار افسردگی و خستگی مزمن کرده است.


معاون آموزشی بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کرونا باعث پیدا شدن چهره واقعی انسان‌ها شد و چهره واقعی غرب وحشی را نشان داد، دزدان و جنایتکارانی که فقط خود را می‌شناسند ولی برای دیگران ارزشی قائل نیستند. اما بسیجی جان برکف و ایثارگر ۴۱ سال با توکل بر خدا در میدان‌های کارزار متعهدانه و مسئولانه در هر لباس و پستی محب امامت و ولایتمدار و جان بر کف در خدمت ولی امر خود است؛ بسیج اساتید با میدان‌داری در این عرصه می‌تواند زنجیره پیوند میان افراد لایق و توانمند برای مدیریت این چالش‌ها باشد و با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های علمی تهدید کرونا را به فرصتی برای جهش کشور در تمام زمینه‌ها تبدیل کند و امر رهبر در جهش تولید را در تمامی زمینه‌ها تحقق ببخشد.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته